Talous

S-ryhmän kotimaisuuslaskurit toimivat jo – pelkkä valmistusmaa ei riitä kotimaisuuden mittariksi

Raaka-aineiden alkuperä on yhä tärkeämpää.
Kari Salonen
Kotimaista, kiitos. S-ryhmän kotimaisuuslaskureilla asiakas voi seurata omien ruokaostostensa kotimaisuusastetta ja sen kehittymistä vaikka viikosta toiseen. Pääjohtaja Taavi Heikkilän mukaan ensi vuodeksi kehitteillä on myös terveellisyyttä arvioiva laskuri.

S-ryhmä toi marraskuussa kauppoihinsa erityiset kotimaisuus-laskurit, joilla asiakas voi seurata ostamiensa ruokatuotteiden raaka-aineiden ja valmistuksen kotimaisuutta. Ruokakauppojen hyllynreunaetiketteihin tulee Hyvää Suomesta -kotimaisuusmerkki lähiaikoina sekin.

Kotimaista-tuotesarjan tuotteet ovat aina kotimaisia.

MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaa MT Digi maksutta käyttöösi kahdeksi viikoksi.
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Aiheeseen liittyvät artikkelit

"Vahva euro tappaa tehokkaasti perusyrityksiä, kilpailutilanne halpatuonnin keskellä tuntuu välillä kohtuuttomalta" – Pekka Luoma kertoo, mitkä ovat yrittäjän tunnelmat syksyllä 2019

Erään myllyn tarina, eli minkälaisten mutkien kautta Helsingin Mylly tuli Virosta Suomeen ja kasvoi kauppaamaan trendiruokaa maailmalle

HKScan muovaa organisaatiorakennettaan – Suomen toiminnoista vähennetään kahdeksan henkilöä