Tiede & tekniikka

Kaikki päivittäiset ateriat tulisi syödä kymmenen tunnin sisällä – paastoaminen vaikuttaa painonhallintaan

Paastoajan tulee olla riittävän pitkä, mieluiten yli 14 tuntia.
Jukka Pasonen
Uutta ruokarytmiä kannattaa kokeilla ensin kuukauden ajan viitenä päivänä viikossa. Jos kaikki sujuu ongelmitta, voi paastoaikaa pidentää.

Arvostettu tiedelehti New England Journal of Medicine julkaisi hiljattain katsauksen paastoamisen merkityksestä painonhallinnassa. Päivittäinen syöminen tulisi jaksottaa tapahtuvaksi enintään kymmenen tunnin ajanjakson sisälle. Eli jos aamulla aloittaa syömisen kello 8.00, syöminen tulisi lopettaa viimeistään kello 18.00.

MT PLUS
Lue vapaasti kaikki MTPLUS-artikkelit!
Jos olet jo tilaaja, kirjaudu sisään.
Sulje banneri
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaajana luet tämän ja kaikki muut koko Suomea kiinnostavat jutut. Tilaa nyt!
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Lue lisää