Tiede & tekniikka

Painonhallinnan kannalta milloin syöt on jopa tärkeämpää kuin mitä syöt

Mielihyvähormoniksikin kutsuttu dopamiini vaikuttaa sisäisen kellon toimintaan.
Jukka Pasonen
Säännölliset ruoka-ajat pitävät painon kurissa.

Ylisuuret ateriat yhdistettyinä jatkuvaan korkeaenergiaisten välipalojen naposteluun lihottavat sekä suurentavat monien sairauksien riskiä. Amerikkalaiset tutkijat osoittivat, että ilmiön taustalla on elimistömme keskuskellon toiminnan häiriintyminen.

MT PLUS
Lue vapaasti kaikki MTPLUS-artikkelit!
Jos olet jo tilaaja, kirjaudu sisään.
Sulje banneri
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Tilaajana luet tämän ja kaikki muut koko Suomea kiinnostavat jutut. Tilaa nyt!
Tilaa MT Digi 9,90 €/kk
Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan koko jutun kirjautumalla sisään.
MT PLUS
Haluatko lukea koko jutun?
Olet kirjautunut palveluun tunnuksella, jolla ei ole käyttöoikeutta tähän sisältöön. Jos haluat jatkaa tilaajille tarkoitettujen juttujen lukemista, voit tehdä uuden tilauksen.
Tilaa MT Digi
Lue lisää