Ympäristö

Hampurilaisketju nimesi tuottajan pääkumppanikseen

Ympäristö 22.01.2013

Monikansallinen hampurilaisjätti kertoo Berliinin Vihreällä viikolla, että sen tärkein kumppani on maanviljelijä. Samalla ketju korostaa käyttävänsä pääasiassa paikallisia eli saksalaisia raaka-aineita


Markku Vuorikari

Berliinin Vihreä viikko on ennen kaikkea näyttely saksalaisille kuluttajille siitä, mitä maatalous on ja millaista ruokaa ja elämyksiä on tarjolla eri puolilla maailmaa.

Viljelijöiden halliksi nimetyllä osastolla huomiota kiinnittää valtava leikkuupuimuri, jonka ohjaimista pääsee ihmettelemään eteen istutettua rapsikasvustoa.

Vastapäätä McDonald’sin osastolla julistetaan, että maatalous on McDonald’sin tärkein kumppani. Esillä on muun muassa kartta, josta näkee, mistä osavaltiosta mikäkin raaka-aine tulee. Kolme neljäsosaa raaka-aineista on paikallista, yhtiö ilmoittaa.

Aiheeseen liittyvät artikkelit