Maatalous

Kaksi kolmesta ostaisi hyvinvointimerkittyjä eläintuotteita, mutta vielä ei tiedetä, kuinka moni maksaisi niistä lisähintaa

"Kuluttaja voi kantaa vastuunsa siten, että on valmis maksamaan haluamistaan ominaisuuksista", sanoo tutkimusprofessori.
Markku Vuorikari
Osa kuluttajista tuntee maatalouden hyvin, osa ei juuri ollenkaan. Vapaaporsitustilat saavat asiaa tuntevilta kiitosta. Kuva on Ollikkalan sikatilalta Vihdistä.

Kaksi kolmesta kuluttajasta arvioi, että olisi valmis ostamaan hyvinvointimerkittyjä kotieläintuotteita, jos ne parantaisivat eläinten elämää. Siitä, kuinka moni vastaajista olisi valmis maksamaan niistä lisähintaa, ei vielä ole tuloksia.

Haluatko jatkaa lukemista?
MTPLUS-artikkelit ovat vain tilaajille. Jos haluat jatkaa lukemista, tilaa kahden viikon maksuton koejakso alla olevasta linkistä. Saat käyttöösi kaikki digipalvelut sekä näköislehden.
Kokeile 2 viikkoa maksutta
Vai oletko jo tilaaja, mutta sinulla ei ole käyttäjätunnusta?
Aktivoi tunnuksesi
Haluatko jatkaa lukemista?
MTPLUS-artikkelit ovat vain tilaajille. Jos haluat jatkaa lukemista, tilaa kahden viikon maksuton koejakso alla olevasta linkistä. Saat käyttöösi kaikki digipalvelut sekä näköislehden.
Kokeile 2 viikkoa maksutta
Vai oletko jo tilaaja, mutta et ole aktivoinut lukuoikeutta?
Aktivoi lukuoikeus
Aiheeseen liittyvät artikkelit

Traktorin etupainona jo ennen syntymää

Pihvin alkuperää ei pian tarvitse kysyä ravintolassa erikseen – Ensi viikosta alkaen se on ilmoitettava

Viljelijä luottaa tulevaan, kun hän ei muutakaan voi – "Ei tässä olisi mitään järkeä, jos ei usko, että voi onnistua"