Maidontuottaja somettaa ahkerasti - paperinen ammattilehti peittoaa digin
Tuore tutkimus osoittaa, että maidontuottajat lukevat mieluummin paperista kuin sähköistä ammattilehteä.Älypuhelin on joka neljännen maitotilan tärkein digilaite, ja lähes puolet tuottajista käyttää sosiaalista mediaa päivittäin. Tästä huolimatta tuottajat haluavat lukea ammattilehdet ja meijerin tiedotteet perinteisesti paperilta, kertoo tuore tutkimus.
Raisioagron ja Helsingin yliopiston maataloustieteiden laitoksen opiskelijoiden keväällä tekemään tutkimukseen vastasi 519 maidontuottajaa.
Facebook ja Youtube ovat suosituimmat somekanavat. Yllätys ei ole, että nuoret tuottajat ovat ahkerimpia somettajia.
Tuottajien mielestä puhelut ovat parhaita viestinviejiä ja -tuojia. Puheluiden etu on, että asiat saa hoidettua nopeasti ja kerralla kuntoon. Isoilla tiloilla sähköpostia pidettiin helpoimpana tapana kommunikoida.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

