Ruokakulttuuri nosteessa matkamessuilla
Ruokakulttuuri on nostettu näkyvästi esille viikonvaihteessa Helsingissä järjestettävillä matkamessuilla.
Matkamessut 2012 Messukeskuksessa. Ari Lohiniva Lapin kaamoslihasta asetteli ohrarieskoja myyntitiskille. Kuva: Jaana KankaanpääAiemmista matkamessuista poiketen mukana olevat kotimaiset ja ulkomaiset elintarvikealan osastot on nyt pääsääntöisesti koottu omaksi Tasty Travel -ruokakulttuurikokonaisuudekseen.
Rovaniemeläinen Ari Lohiniva Lapin Kaamoslihasta ei vielä torstaina osannut arvioida, miten uusi ryhmittely vaikuttaa.
”Vanhat asiakkaat varmasti löytävät osastolle, ja aina on tullut myös uusia”, sanoo jo toistakymmentä kertaa matkamessuilla mukana ollut Lohiniva.
Monipuolinen
ohjelma
Matkamessuilla on mukana yli 1 100 näytteilleasettajaa yli 70 maasta. Messujen aikana nähdään yli 160 ohjelmanumeroa, joiden sisällöt vaihtelevat ajankohtaisista tietoiskuista ja seminaareista matkakertomuksiin ja näyttäviin show-esityksiin.
Tämän vuoden teemana on Sinun matkasi – Design Your Journey.
Ensi vuonna messujen teemana on Matkalla on kasvot – Social Journey.
”Internetin ja sosiaalisen median rooli on nykypäivän matkailijalle merkittävä. Tietoa välitetään kaikille kiinnostuneille,” kertoo kehityskonsultti Johanna Heinonen BrainIt:stä.
Karavaanareilla
laaja kokonaisuus
Ajoneuvomatkailua esittelevä Caravan 2012 -messutapahtuma täyttää messukeskuksen alakerran hallit 1–3. Lähes kaikki suurimmat matkailuauto- ja vaunumerkit ovat mukana messujen 34 osastolla.
Aiempaa suuremmassa näyttelyssä esitellään muun muassa useiden valmistajien uutuusajoneuvoja. Myös ajoneuvojen vuokrauksesta saa tietoa.
Matkamessut ja Caravan 2012 Helsingin Messukeskuksessa. Avoinna yleisölle pe 20.1. klo 12–19, la–su 21.–22.1. klo 10–18. www.matkamessut.fi
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
