Atria valjastaa tuottajat jakamaan arkeaan somessa
Yli kymmenen perhetilaa välittää viestiä ja kuvia lihantuotannosta suoraan kuluttajille.Atria on käynnistänyt kampanjan, jonka keskiössä ovat suomalaiset lihatilat ja lihan alkuperä. Tavoitteena on vahvistaa lihatuotteiden tilakohtaista jäljitettävyyttä valjastamalla myös tuottajat viestimään siitä suoraan kuluttajalle.
Perhetilalliset kertovat arjestaan sosiaalisen median kautta julkaisemalla kuvia #atriaperhetilalta-kampanjassa.
Mukana on yhteensä 13 broilerin-, sian- ja naudanlihaa tuottavaa tilaa.
Toiminta on jatkoa tilakohtaisesti merkityille broilerituotteille, jotka tuotiin markkinoille 2012. Nykyisin kaupoissa on saatavilla runsaat 50 tilakohtaisesti merkittyä tuotetta. Helmikuun alussa valikoimaan tulee myös ensimmäinen tilakohtaisesti merkitty naudan jauheliha.
"Halusimme myös nostaa viestinnän uudelle tasolle ja ottaa tuottajat mukaan viestimään suoraan kuluttajille. Näin kuluttajilla on mahdollisuus kurkistaa tuottajien arkeen ja nähdä omin silmin mistä liha ruokapöytään tulee", kertoo Atrian brändijohtaja Sanna Päällysaho tiedotteessa.
Kuluttajien kiinnostus jäljitettävyyteen on kasvanut. Suomalaisuutta arvostetaan, mutta yhä useampi haluaa tietää lihan alkuperän tarkemmin.
Kampanjaa voi seurata Atrian nettisivulla ja Instagramissa tunnisteella #atriaperhetilalta.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

