Ihmiset & kulttuuri

AlfaTV on jo viidenneksi katsotuin kanava

AlfaTV on noussut viidenneksi katsotuimmaksi TV-kanavaksi ja kolmanneksi katsotuimmaksi kaupalliseksi TV-kanavaksi Suomessa.
Kimmo Haimi
MT haastatteli aiemmin AlfaTV:n operatiivista johtajaa Jarmo Kalliolaa. Arkistokuva.

AlfaTV:n katsojamäärät perustuvat Digitan mittaustuloksiin.

Viestintäverkkoyhtiö Digitan päivittäiset katsojalukumittaukset perustuvat ympäri Suomea sijaitseviin televisiolaitteisiin. Näiden HybridiTV-vastaanottimien määrä on noin 500 000.

Muiden kanavien katsojamäärät perustuvat Finnpanelin tutkimustuloksiin.

TV-mittaritutkimukseen on satunnaisesti valittu 1 000 taloutta siten, että ne edustavat TV-talouksia Suomessa. Tutkimukseen osallistuvat kaikki kolme vuotta täyttäneet perheenjäsenet, yhteensä noin 2 100 henkilöä.

AlfaTV on vuonna 2013 toimintansa aloittanut mainosrahoitteinen yleiskanava, jonka kohderyhmä on yli 45-vuotiaat miehet ja naiset.

Kanavan keskikatsojamäärä on kasvanut Digitan mukaan 207 prosenttia viimeisen vuoden aikana. Sen tavoittavuus on keskimäärin 350 000 katsojaa päivässä

Finnpanelin mukaan tangomarkkinoiden finaalilähetykset tavoittivat kesällä 2018 parhaimmillaan 1 700 000 katsojaa.

Lue lisää:

"Junttimaine ei pelota AlfaTV:tä" -kanava pyrkii tavoittamaan erityisesti iäkkäät ihmiset ja maalaiset

AlfaTV oli Suomen katsotuin kanava lauantai-iltana – "Nyt tuntuu hyvältä"

Aiheeseen liittyvät artikkelit

AlfaTV onkin vasta 17. katsotuin kanava

AlfaTV oli Suomen katsotuin kanava lauantai-iltana – "Nyt tuntuu hyvältä"

Mediatutkija ei julista television kuolemaa: "Broadcast-verkossa voi huoletta katsoa vaikka AlfaTV:tä, eikä kukaan naapureista saa tietää"