Atria pärjäsi kireässä kilpailussa
Atria-konsernin kolmannen vuosineljänneksen tulos parani tiukasta markkinatilanteesta huolimatta. Liikevoitto kasvoi 16,2 miljoonaan euroon, kun se viime vuonna vastaavaan aikaan oli 1,8 miljoonaa euroa miinuksella.Atria Suomen heinä–syyskuun liikevaihto kasvoi 238,5 miljoonaan euroon Saarioisilta ostettujen liiketoimintojen sekä lisääntyneen siipikarjanrehujen myynnin takia.
Myös grillaussesongin myynti onnistui Suomessa hyvin kireästä hintakilpailusta huolimatta, osavuosikatsauksessa todetaan.
Atria Suomen liikevoitto oli 11,8 miljoonaa euroa, kaksi miljoonaa vertailujaksoa parempi.
Atria Skandinavian liikevaihtoa painoi kokonaismarkkinan nihkeä kasvu sekä kaupan omien tuotemerkkien vahvistunut markkina-asema. Liikevoitto kuitenkin kasvoi kustannustehokkuuden ja vakaiden raaka-ainehintojen ansiosta.
Atria Venäjän heinä–syyskuun liikevaihtoa söivät kuluttajien ostovoiman ja vähittäiskaupan myynnin heikentyminen sekä alkutuotantoliiketoiminnasta luopuminen viime vuoden lopulla. Heinä–syyskuun liiketulos oli -1,5 miljoona euroa. Tosin viime vuonna samaan aikaan tilanne oli vielä hankalampi ja liiketulos 16,4 miljoonaa euroa miinuksella.
Atria Baltian heinä-syyskuun liikevoitto painui 0,1 miljoonaan euroon. Grillaussesongin aikaan Atrian omien tuotemerkkien myynti sujui hyvin, mutta kireä hintakilpailu söi liikevoittoa.
Yhtiö arvioi koko vuoden liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä jäävän selvästi pienemmäksi kuin viime vuoden 37,0 miljoonaa euroa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

