Ruokakauppojen hintakilpailu kovenee: K-ryhmä kertoo nyt alentaneensa 1 200 tuotteen hintoja
Hintojen alennukset ovat astuneet voimaan tammikuun alussa.
Hintojen lasku kohdistuu noin tuhanteen arjen merkkituotteeseen sekä noin 200 Pirkka-tuotteeseen. Kuva: Jaana KankaanpääK-ryhmä kertoo tiedotteessaan alentaneensa yhteensä yli 1 200 tuotteen hintaa. Myös S-ryhmä kertoi hiljattain pudottaneensa yli 600 tuotteen hintaa.
”Kyseessä on erittäin merkittävä panostus kauppojemme perushintatasoon”, luonnehtii Keskon päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli.
Hintojen lasku kohdistuu noin tuhanteen arjen merkkituotteeseen sekä noin 200 Pirkka-tuotteeseen. Tammikuun alussa voimaan astuneet hintojen alennukset näkyvät kaikissa K-ruokakaupoissa, laajuus vaihtelee kaupan kokoluokan mukaan.
”Kuluttajien odotukset sekä omasta että Suomen taloudesta ovat edelleen vaisut, ja hinnan merkitys korostuu edelleen kuluttajien ostokäyttäytymisessä. K-ruokakaupat ovat olleet perinteisesti hyviä kampanjoissa ja tarjouksissa, mutta nyt alensimme myös perushintatasoamme ihan reilusti. Hinnanalennukset kohdistuvat yli 1200 arjen perustuotteeseen, joita kuluttajat ostavat usein ja joiden osuus myynnistä on merkittävä. Merkkituotteiden hintojen alennukset ovat keskimäärin 4–6 prosenttia, mutta parhaimmillaan alennukset voivat olla jopa 15–20 prosenttia. Pirkka-tuotteiden osalta hintojen alennukset ovat puolestaan keskimäärin 9–12 prosenttia”, Ari Akseli toteaa.
Ari Akseli kertoo, että pelkästään Kesko ja K-kauppiaat investoivat hintaohjelmaan vuonna 2025 lähes 50 miljoonaa euroa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat






