Noho Partners julkisti tuloksensa: ”Liikevaihto jäi odotuksistamme”
Ravintola-alan palveluihin erikoistunut Noho Partners on julkaissut osavuosikatsauksensa.Noho Partnersin liikevoitto oli heinä–syyskuussa 7,6 miljoonaa euroa laskien 12,8 prosenttia vuodentakaisesta 8,8 miljoonasta eurosta. Liikevoitto 1.1.–30.9. välillä on 20,5 miljoonaa euroa.
Yhtiön liikevaihto oli kolmannella vuosineljänneksellä 91,4 miljoonaa euroa kasvaen 3,3 prosenttia, ja liikevoittomarginaali oli 8,4 prosenttia. Vuoden alusta mitattuna yhtiön liikevaihto on 256,2 miljoonaa euroa.
Noho Partners arvioi, että tilikaudella 2025 Suomen liiketoiminnan kannattavuus pysyy nykyisellä hyvällä tasolla ja konsernin osakekohtainen tulos kasvaa. Vuosien 2025–2027 aikana konsernin tavoitteena on saavuttaa Suomen liiketoiminnassa noin 350 miljoonan euron liikevaihto.
”Kuluttajien ostovoiman elpyminen on toistaiseksi ennakoitua hitaampaa.”
Noho Partnersin toimitusjohtaja Jarno Suominen kommentoi tiedotteessa vuoden kolmannen vuosineljänneksen tuloksia.
”Vuoden 2025 kolmannen vuosineljänneksen liikevaihto jäi odotuksistamme markkinaympäristön ollessa edelleen haastava Suomessa ja Norjassa.”
Suominen mainitsee, että ongelmat Norjassa ovat jatkuneet jo pitkään. Suunnan oletettiin kääntyvän tehdyillä toimenpiteillä, mutta ne eivät olleetkaan riittävän tehokkaita. Tavoitteena on, että vuoden 2026 ensimmäisen vuosipuoliskon lopussa Norjan liiketoiminta olisi jälleen kannattavalla pohjalla.
Kiireisin ravintolasesonki on juuri alkamassa, mutta kuluttajien ostovoima on yhä alhaalla.
”Kuluttajien ostovoiman elpyminen on toistaiseksi ennakoitua hitaampaa, eikä kulutuksen arvioida kiihtyvän vielä lähikuukausina kausiluonteisesti vilkkaampaa pikkujoulukautta lukuun ottamatta. Näkemyksemme ravintolamarkkinan pitkän aikavälin positiivisesta kehityksestä ei kuitenkaan ole muuttunut”, Suominen
Suominen nostaa esille uudet yökerhoavaukset Seinäjoelle ja Tampereelle. Lisäksi hän mainitsee Helsinkiin avatun ravintola Boniton sekä Rovaniemelle avatun Hanko Aasian uuden yksikön.
Noho hankki katsauskaudella myös Jungle Juice Barin, joka valmistaa smoothieita ja mehuja.
”Ketjun integrointi osaksi NoHo Partnersia etenee suunnitelmien mukaisesti, ja vuonna 2026 saavutetaan selvästi yli puolen miljoonan euron synergiahyödyt.”
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat





