Škoda mullistaa auton puheohjauksen – Chat GPT -tekoälyn kanssa keskustelu tekee kyydistä viihdyttävää
Škodan käyttämään Chat GPT:hen törmää kaikkialla, kyseessä on historian nopeimmin levinnyt kuluttajaohjelmistosovellus.Škoda piristää autoilua tekoälyä käyttävällä Chat GPT:llä. Kuljettaja pystyy keskustelemaan sen kanssa ajon aikana kaikista asioista maan ja taivaan välillä.
Yhtiö integroi tekoälypohjaisen Chat GPT -botin autojensa Laura-nimeä käyttävään puheohjausavustajaan. Škoda Auton pääjohtajan Klaus Zellmerin mukaan uudistus helpottaa ajamisen arkea.
Tähän asti puheohjauksella on voinut käyttää tietoviihdejärjestelmää, navigointia ja ilmastointia. Sen lisäksi Laura on osannut vastata yleistasoisiin tietokysymyksiin.
Chat GPT:n integrointi tuo Lauralle koko joukon uusia ominaisuuksia, jotka ylittävät merkittävästi aiemmin käytettyjen puheohjauskomentojen mahdollisuudet.
”Tekoälyn osaaminen kasvaa jatkuvasti, ja se voi olla avuksi ajomatkan aikana. Se rikastuttaa keskusteluja ja selvittää kysymyksiä. Se osaa olla vuorovaikutuksessa tavallista puhetta käyttäen”, Zellmer luettelee.
Uutuus tulee käyttöön esimerkiksi uudessa Superbissa ja Kodiaqissa.
Chat GPT sai nopeasti julkaisunsa jälkeen yli 100 miljoonaa käyttäjää maailmalla. Samalla siitä oli tuli historian nopeimmin kasvanut kuluttajaohjelmistosovellus.
Tekoälyyn törmää nykyään kaikkialla. Se on ollut apuna tämänkin jutun otsikoinnissa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat






