”Yrityksen pitää selvitä vallitsevissa olosuhteissa”
Maaseudun neuvontajärjestö haluaa lisätä sähköisiä palveluita.
”Organisaatio menestyy, jos sen tarjoamat palvelut ovat asiakkaille hyödyksi”, painottaa Pro Agria -keskusten liiton toimitusjohtaja Juha Nuutila. Kuva: Kari SalonenMaatilat kamppailevat taloudellisissa vaikeuksissa ja toimintaympäristössä on paljon sellaista, mitä yrittäjä ei pysty muutamaan.
Silloin kannattaa keskittyä asioihin, joihin itse pystyy vaikuttamaan, kannustaa Pro Agria -keskusten liiton toimitusjohtaja Juha Nuutila.
”Yrityksen pitää selvitä vallitsevissa olosuhteissa. Tässä me haluamme auttaa: mitä voisi tehdä, jotta selviää paremmin.”
Nuutilan mukaan tarjolla on palveluita, joilla yrittäjä voi kehittää kilpailukykyään, tuotantoaan ja kustannusten hallintaa.
Vuoden alussa työssään aloittanut Nuutila toivoo, etteivät taloudellisesti tiukoilla olevat tuottajat säästäisi neuvontapalveluista.
”Täällä on laskettu, että sata euroa maksavalla palvelulla koituu 500 euron hyöty.”
Nuutila siirtyi neuvontajärjestön palvelukseen SOK:n rautakaupan ketjujohtajan tehtävästä.
Sitä ennen hän työskenteli johtajana muun muassa Keskon maatalous- ja konekaupassa.
Hän haluaa Pro Agrian palveluiden kehittämisessä hyödyntää edellisissä työpaikoissaan kerryttämäänsä osaamista sähköisestä maailmasta ja asiakasymmärryksestä.
”Pitää mennä sinne, missä asiakkaat ovat eli digitaalisten palveluiden pariin”, Nuutila sanoo.
Tavoite on tarjota asiakkaille monikanavainen kokonaisuus, jonka tärkeä osa ehkä jo pian on sähköinen työpöytä.
”Asiakkaalla olisi pääsy hänelle tärkeisiin palveluihin ja ohjelmiin sekä tieto siitä, miten ja keneltä saa henkilökohtaista opastusta.”
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
