Kaupan "kallistuttamiskampanja" menestyy Ruotsissa
Kauppaketju Ica tarjoaa kuluttajille mahdollisuuden maksaa lisähintaa maidosta ja juustosta.
Ruotsissa kuluttajat ovat lähteneet hyvin mukaan maidon "kallistuttamiskampanjaan". Kuva: Sami KarppinenRuotsissa on viikon ajan ollut myynnissä tavanomaista kalliimpia maitoja ja juustoja valtakunnallisen Ica-ketjun myymälöissä. Kampanjan tarkoituksena on antaa ruotsalaisille kuluttajille mahdollisuus tukea suoraan kotimaista maidontuotantoa. Ica lanseerasi maitokruunu-kampanjan yhdessä tuottajajärjestö LRF:n kanssa.
Ensimmäinen kampanjaviikko tuotti viljelijöille 3,3 miljoonaa kruunua eli 350 000 euroa lisätuloja, Ica tiedotti keskiviikkona. Kampanjan tuotto tilitetään lyhentämättömänä ruotsalaisille maidontuottajille tuottajajärjestön ja meijeriyhtiöiden avustuksella.
Maitokruunu-kampanja kestää puoli vuotta ja sen aikana pyritään keräämään 100 miljoonaa kruunua (runsaat 10 miljoonaa euroa) lisätuloja lypsykarjatiloille.
"Tiedämme, että on olemassa suuri halu tukea ruotsalaisia maidontuottajia", sanoo Ruotsin Ica:n toimitusjohtaja Anders Svensson.
Ruotsalaisen Lantbruk -lehden juttu aiheesta löytyy täältä.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
