Pian pelloilla näkyy keltaisia paaleja – nyt kerätään rahaa lasten ja nuorten syöpätietoisuuden parantamiseksi
Paalikampanjan rahat suunnataan tänä vuonna Sylva ry:lle, joka järjestää syöpäsairaille lapsille ja nuorille sekä heidän läheisilleen vertaistukea, tapahtumia ja lomia.
Talven aikana keltaisia paaleja on jo nähty Uudessa-Seelannissa, ja nyt ne saadaan siis Suomeenkin. Kuva: Trioplast OyRaisioagro käynnisti viime viikolla kampanjan, jossa keltaisilla paalimuoveilla kerätään rahaa lasten syöpätietoisuuden lisäämiseksi.
Raisioagron tuoteryhmäpäällikkö Heidi Silvennoinen kertoo Maaseudun Tulevaisuudelle, että keltaisen värin valinnan taustalla ovat syöpien värikoodit. Keltainen väri kuvaa lasten ja nuorten syöpiä siinä missä vaaleanpunainen kuvaa rintasyöpää ja sininen eturauhassyöpää.
Paalikampanjan rahat suunnataan tänä vuonna Sylva ry:lle, joka järjestää syöpäsairaille lapsille ja nuorille sekä heidän läheisilleen vertaistukea, tapahtumia ja lomia.
Kampanja päätettiin tällä kertaa suunnata Silvennoisen mukaan syöpää sairastavien lasten ja nuorten vertaistukitoimintaan, sillä jo rintasyöpäkampanjan aikaan kaksi vuotta sitten useat ihmiset kertoivat Raisioagrolle ideoitaan siitä, mihin muihin kohteisiin rahaa voitaisiin kerätä.
Talven aikana keltaisia paaleja on jo nähty Uudessa-Seelannissa, ja nyt ne saadaan siis Suomeenkin. Silvennoisen mukaan jo tuolloin, kun Uudessa-Seelannissa ollut kampanja alkoi näkyä sosiaalisessa mediassa, viljelijät kyselivät, milloin samanlaisia muoveja saadaan meille.
"Tuottajat ovat taas ottaneet tämän mielettömän hyvin vastaan. Edelliset kampanjatkin ovat osoittaneet, että satoja halutaan merkitä eri värein mutta toisaalta myös tehdä hyvää", tuoteryhmäpäällikkö kehuu.
Aiemmin paalimuoveilla on kerätty rahaa rintasyöpä- ja eturauhasyöpätyöhön.
Lue lisää:
Pinkit paalit saavat jatkoa – syksyllä luvassa uusi kampanja
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

