Löydä ehdokkaasi: MT:n vaalikoneessa koko maan kuntavaaliehdokkaat
Maatalous

"Ravintolaruokailun kasvussa kannattaa olla mukana", Valion hallintoneuvoston puheenjohtaja, maidontuottaja Esa Kotala kommentoi Heinon Tukku -kauppaa

Lyhyellä aikavälillä kaupan vaikutukset eivät vielä tuottajille näy.
Jaana Kankaanpää
Ravintolaruokailun ennustetaan lähtevän kasvuun korona-ajan jälkeen.

"Erinomainen asia", kommentoi tiistaina julkistettua Heinon Tukku -kauppaa Valion hallintoneuvoston puheenjohtaja maidontuottaja Esa Kotala Lapualta.

"Valio rakentaa tulevaisuutta ja tässä varaudutaan tuleviin haasteisiin", Kotala sanoo.

"Kun korona-ajasta päästään eroon, ravintolaruokailu lisääntyy. Siinä kannattaa olla mukana", hän arvioi.

Kuinka Heinon Tukun ostaminen näkyy maidontuottajille?

"Lyhyellä aikavälillä se ei vielä näy", Kotala sanoo.

"Kyseessä on pitkän ajan tähtäimellä tehtävät toimet, jotka ajan kuluessa näkyvät omistajille parempana liiketoimintana", Kotala toteaa.

Maidontuottajan toiveena on, että Valion tuotteiden kysyntä kasvaa Heinon Tukun oston myötä.

Kaikki kuitenkin lähtee siitä, mitä asiakas haluaa.

"Heinon Tukulta löytyy koko repertuaari vihanneksista lautasliinoihin. Valion tuotteet ovat oleellinen osa kokonaisuutta", Kotala sanoo.

Heinon Tukulla ja Valiolla ei ole juurikaan ollut päällekkäistä toimintaa.

"Tähän asti Valiolla on ollut tukkutoimintaa enimmäkseen kuntiin ja kuntayhtymiin päin. Heinon Tukku taas on toiminut pääkaupunkiseudulla ja ravintoloiden kanssa."

"Toiminnat täydentävät hyvin toisiaan", Kotala arvioi.

Lue myös:

Valio ostaa Heinon Tukun – "Haluamme olla mukana uudessa kehitystrendissä"

Lue lisää

Valion hallintoneuvoston puheenjohtaja lupaa: "Ei enää koskaan vastaavaan tilanteeseen"

Kulujen niistäminen on maito-osuuskuntien fuusion yksi tavoite – "Ei ainakaan heikennä tilityskykyä"

Valion maailma muuttui

Suurin osa aikoo valita ravintolassa punaista lihaa niin kuin ennenkin, mutta broileri on vahva haastaja