MT:n mukaan Suomi aikoo jättää ruuantuotannossa olevat turvepellot vettämättä, vaikka EU:n ennallistamisasetus sitä periaatteessa edellyttää. Lopullinen päätös ei ole valmis, mutta tällainen linjaus on tulossa ennallistamisohjelmaan. Asetus aiheuttaa suuria kustannuksia jäsenmaille, ja sen toimeenpano jakaa mielipiteitä EU:ssa.
Tiivistelmä on Rengin, Viestimedian oman tekoälyavustajan, tekemä ja ihmisen tarkistama.