Snellman tyrmistyi possumainoksen synnyttämästä reaktiosta – ryhtyi toimiin
Yhtiö halusi mainoksen olevan symbolinen. ”Yhdessä mainoksessa on hankala kuvata koko tuotantoketjua.”Lihatalo Snellman tyytyy ruokaviraston kannanottoon sen possuaiheisesta mainosvideosta. Yhtiö on poistanut kyseisen mainosmateriaalin verkkosivuiltaan eikä mainosta näytetä enää televisiossa.
Ruokavirastoon saapui tammikuussa viisi valitusta mainoksesta ja siihen liittyvästä verkkosivusta. Valittajien mukaan mainos antoi tuotantoeläinten hyvinvoinnista todellisuutta positiivisemman kuvan. Ruokavirasto yhtyi osin näkemykseen ja suositteli mainosten poistamista.
”Mainos oli symbolinen. Possun ja tuottajan välisellä hetkellä pyrittiin korostamaan, että vaikka eläimet ovat tuotantoeläimiä, niistä välitetään. Osoituksena tästä mies murtaa palan leivästä ja tarjoaa sitä possulle. Tuottajamme panostavat haastavassa tilanteessa valtavasti eläinten hyvinvointiin”, Snellmanin markkinointi- ja viestintäjohtaja Tommi Fors toteaa.
”Tämäntyyppisen mainoksen tekeminen oli opettavainen kokeilu. Yhdessä mainoksessa on hankala kuvata koko tuotantoketjua.”
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat







