Atria markkinoi uutta ilmettään Helsingillä: "Haluamme tuoda monipuolisesti esiin juuriamme"
Atrian Suomen markkinointijohtaja perustelee mainoksen kuvaamista Helsingissä koronaviruksen aiheuttamilla rajoituksilla.
Atrian tuorein mainosvideo on kuvattu Helsingissä. Kuva: Atria, Kuvakaappaus / Kuvitus: Juho LeskinenLiha- ja elintarvikeyhtiö Atria on hiljattain julkaissut uuden tv-mainoksen, jolla sen on tarkoitus tuoda esiin ruokapakkaustensa uutta visuaalista ilmettä.
Atrian uusi logo ja visuaalinen ilme ovat olleet käytössä elokuusta lähtien. Tv-mainos julkaistiin videopalvelu Youtubessa viime viikon lopulla.
Ehkä hieman kummallisen mainoksesta tekee mainosvideon kuvauspaikkavalinta. Videosta näkyy nimittäin selvästi, että se on kuvattu Helsingissä. Kaupunkiympäristöjen kuvaaminen saattaa vaikuttaa oudolta erityisesti siksi, että Atria on nostanut brändiuudistuksessaan esille suomalaisia perhetiloja ja pitkiä perinteitä.
Atrian Suomen markkinointijohtaja Sanna Päällysaho kertoo Maaseudun Tulevaisuudelle, että mainoksen itseisarvona ei ole Helsinki.
"Me olemme halunneet kuvata siitä erilaisia ruokatilanteita, joihin me tuomme ratkaisuja", hän sanoo.
Tv-mainonnan käytännön toteutuksessa oma osansa on ollut myös koronaviruksella.
"Olemme hakeneet helposti ja mahdollisimman turvallisesti toteutettavia paikkoja", Päällysaho kertoo.
Koska kuvausryhmien asemapaikka on pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla, oli näin ollen myös mainos helpointa toteuttaa Helsingissä.
Toisaalta koronaviruksen takia oli selvää, ettei mainosvideota voitu kuvata Atrian sopimustiloilla.
Joku irvileuka saattaisi tästä huolimatta todeta, että Atria on unohtanut Helsingissä kuvatun videon myötä juurensa. Markkinointijohtaja ei tätä ajatusta allekirjoita.
"Se on enemmänkin niin, että haluamme tuoda monipuolisesti esiin juuriamme edelleen", hän sanoo.
Se, missä mainosfilmi on kuvattu, ei Päällysahon mukaan ole olennaista.
"Kyllä se enemmänkin on sen tarinankerronnan näkökulma", Päällysaho sanoo.
Lue lisää:
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

