Raideliikenne
Kehärata, länsimetro, päärata, rantarata, Raide-Jokeri ja Pisararata. 25 kilometrin säteellä Helsingin keskustaa on satsattu ja aiotaan satsata monta miljardia liikennemuotoon, jonka käyttö rajoittuu vain osalle asukkaista ja vain murto-osalle koko kansaa.
Puoli miljoonaa helsinkiläistä ei tarvitse näin mittavia satsauksia liikkumisiinsa ja kulkemisiinsa. Tarvittaisiin myös selvitys, miksi neljäsosa suomalaisista haluaisi tuhotun ympäristön keskelle.
Yksittäiset kaupunkikeskukset voivat kasvaa ja kehittyä halujensa mukaan, mutta valtiovallan tulisi pitää huoli, ettei yhteisiä verorahoja käytetä investointeihin, jotka sitten aiheuttavat lisämenoja asukkaiden tukemisesta yksityisen asuntotuotannon hyväksi.
Antero Savolainen
Espoo
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
