Benecol piristi Raision toista neljännestä
Raision uskoo tästä vuodesta tulevan parempi kuin se aiemmin ennakoi.
Benecol-liiketoiminta on tuomallaan liikevaihdolla ja liiketuloksella mitattuna Raision arvokkain osa. Kuva: Kari SalonenToimitusjohtaja Matti Rihkon sanoin yritys "ennakoi liikevoittonsa palautuvan pitkäaikaisen trendinsä mukaiseen kasvuun".
Käytännössä tämä tarkoittaa, että vuoden toinen neljännes, huhti–kesäkuu, oli Raisiolla neljäs peräkkäinen vuosineljännes, jossa tulos ylitti edellisen vuoden vertailujakson. Samalla se oli nyky-Raision paras kvartaalitulos, Rihko toteaa osavuosikatsauksen tiedotteessa.
Liiketulosta kasvatti erityisesti Benecol-kuluttajatuoteliiketoiminta, joka muodostaa yksin 40 prosenttia yhtiön Brändit-yksikön liikevaihdosta. Yksikön 11,3 miljoonan euron liiketuloksesta sen osuus on selvästi yli puolet.
Raisio on lanseerannut Benecolin Kiinassa ja Etelä-Koreassa. Yrityksen tavoitteena on jatkaa laajentumista uusille markkinoille Aasiassa.
Benecolin lisäksi Brändit-yksikköön kuuluvat välipalat, Benecol, Benemilk ja makeiset.
Brändit-yksikön Benemilk-liiketoiminta sisältää innovaation kansainvälisen kaupallistamisen ja suojaamisen. Naudanrehut kuuluvat sen sijaan Raisioagro-yksikköön.
Raisioagron liikevaihto laski tuntuvasti viimevuotiseen verrattuna sika- ja siipikarjarehujen tuotannon lopettamisen vuoksi. Toisen neljänneksen liikevaihto oli 77,3 miljoonaa euroa, kun se viime vuoden vastaavaan aikaan oli 111,69 miljoonaa euroa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

