Suomalaiset valinneet suosikkinsa ‒ autobrändien voittaja pysynyt samana jo neljä vuotta
Parhaan autobrändin ominaisuuksia ovat turvallisuus, luotettavuus ja laatu.
Volvon hyvän brändin takana on pitkällinen työ auton turvallisuuden ja laadun eteen. Kuvassa uusi V90. Kuva: Jarmo PalokallioVolvo jatkaa Suomen arvostetuimpana autobrändinä. Se on pitänyt ykkössijansa jo neljä vuotta peräkkäin, kertoo Brändien arvostus 2024 -tutkimus.
Tutkimuksen mukaan Volvoa pidetään turvallisena, luotettavana, laadukkaana, nykyaikaisena ja vastuullisena. Volvolla on maine etenkin turvallisuuden ja laadun edelläkävijänä, mikä on suomalaisille kuluttajille erityisen tärkeää.
"Tämä on selvä osoitus siitä, että Volvon sitoutuminen turvallisuuteen, laatuun ja vastuullisuuteen on saanut ansaitsemansa tunnustuksen", sanoo Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.
Brändien arvostuksen lisäksi tutkimuksessa selvitettiin asiakastyytyväisyyttä. Volvo nousi siinäkin automerkkien tuoteryhmän selkeäksi ykköseksi.
Kaikkien tutkittujen brändien joukossa Volvo sijoittui sijalle 20.
Kyselyn tuloksissa korostui kotimaisuus. Kaikista brändeistä kovimmaksi nousivat Abloy, Joutsenmerkki ja Hyvää Suomesta.
Brändien arvostus 2024 -tutkimuksessa kartoitettiin 80 tuoteryhmän ja 683 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat








