Chevrolet Aveo pysyy mukavana pikkuautona
Näppärä Aveo on ollut Chevrotletin myydyin malli Suomessa. Jarmo Palokallio Kuva: Viestilehtien arkistosiis liikkuu kaikkiin suuntiin, mikä helpottaa sopivan ajoasennon löytymistä.
Sähköisesti tehostettu ohjaus toimii hienosti. Ohjaustuntuma on hyvä silloin, kun siihen ei kiinnitä huomiota.
Maaseudun Tulevaisuus koeajoi Aveon Sveitsissä. Sikäläisillä teillä auto oli varsin hiljainen sisältä.
Töyssyt Aveo ottaa terävästi. Kotimaisilla kelirikkoteillä vähän pehmeämpi alusta olisi mukavampi.
Aveon 1,2 litran moottori riittää arkikäyttöön. Ohituksiin kannattaa varata riittävästi matkaa ja vaihtaa suosiolla pienempää sisään.
JARMO PALOKALLIO
Chevroletin jalansija Suomen autokaupasta oli pitkään Aveon varasssa. Viime vuonna uudistunut Cruze ajoi sen ohi myynnissä.
Aveo on käypä peli edullista pikkuautoa haluavalle. Sen parhaita puolia on ajettavuus, jossa on kaikki oleelliset kohdat kunnossa.
Uudistunut Aveo on kasvanut kokoa, kuten tapaan kuuluu. Etupenkeille mahtuu mukavasti, ja tilaa on riittänyt lisää myös taakse.
Tavaratila on auton kokoon nähden kilpailukykyinen. Hattuhyllylle on kätevä paikka takapenkin selkänojan takana. Joku on selvästikin miettinyt asiaa.
Aveon kojelauta vaikuttaa muiden GM:n autojen osista kootulta. Palikat on saatu sovitettua yhteen, mutta lopputuloksen taiteellinen vaikutelma jää heikoksi.
Mainosmiehet varmaan kutsuisivat kojelautaa rohkeaksi ja moderniksi. Sekavasta vaikutelmasta huolimatta hallintalaiteet muodostavat toimivan kokonaisuuden.
Plussaa ratin nelisäädöstä. Se
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
