Pääsiäisenä yhden vihannesosaston tuotteen kysyntä nousee räjähdysmäisesti
Suklaamunat kuuluvat pääsiäiseen, mutta myös yrtit. Yhden yrtin kysyntä nousee viisinkertaiseksi pääsiäisen aikana.Suomalaiset herkuttelevat pääsiäisenä S-ryhmän myyntidatan mukaan tankoparsalla, sitruunalla sekä yrteillä kuten mintulla ja rosmariinilla.
Hedelmistä ja vihanneksista vastaava myyntipäällikkö Katarina Vikman S-ryhmän marketkaupasta kertoo, että Kotimaista mintun ja rosmariinin suurin yksittäinen myyntiviikko viime vuonna oli pääsiäinen.
”Pääsiäisviikolla mintun myynti Prismoissa kasvoi 3,5-kertaiseksi ja rosmariinin yli 5-kertaiseksi verrattuna normaaliin viikkoon. Tätä selittää se, että rosmariini on erityisesti lampaan kanssa suosittua, mutta sopii myös juomiin ja leivonnaisiin”, Vikman kertoo tiedotteessa.
”Samalla voidaan todeta myös sitruunasta tulleen pääsiäispöydän vakiovieras, sillä pääsiäinen on vapun jälkeen vuoden toiseksi suurin sitruunan myyntiviikko. Pääsiäinen on tänä päivänä myös lähtölaukaus mansikkakaudelle.”
Suklaan nousseista hinnoista huolimatta suklaamunakauppa käy vauhdikkaana.
Suklaan nousseista hinnoista huolimatta suklaamunakauppa käy vauhdikkaana. S-ryhmästä kerrotaan, että kauppa käy odotettuakin paremmin.
Yksi pääsiäisen yllättäjistä on ananaskarkki, joka koki uuden tulemisen. Ananas-karamellit tulivat Fazerin makeisvalikoimaan ensimmäisen kerran jo yli vuosisata sitten, vuonna 1908.
”Ehkäpä se suurin yllättäjä on kuitenkin ollut Fazerin nostalginen Ananas-karkkipussi, joka tuli tänä pääsiäisenä takaisin markkinoille. Tämä on noussut nyt pääsiäissesonkina selväksi suosikiksi perinteisten suklaiden rinnalle. Nostalgia selvästi myy”, makeisista vastaava myyntipäällikkö Mikko Kovalainen S-ryhmän marketkaupasta kertoo.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat









