K-ryhmällä kohta yhdeksän Tuottajalle kiitos -tuotetta
Kyseessä ei ole kertaluonteinen kampanja, vaan pysyvämpi vastuullinen toimintatapa, K-ryhmä vakuuttaa.
Keskon Tuottajalle kiitos -kampanja laajenee lihatuotteista maitoon. Porvoolainen Päivi Ratia ilahtui marraskuussa kinkkukampanjan kortista. Kuva: Markku VuorikariKun Pirkan Tuottajalle kiitos -maitotuotteet saapuvat K-ruokakauppoihin huhtikuun alussa, reiluutustuotteita on myynnissä jo yhdeksän.
Sarjan tuotteista maksetaan määrätty osuus suoraan suomalaisille tuottajille. K-ryhmän tavoitteena on tätä kautta tukea suomalaisia tuottajia sadoilla tuhansilla euroilla tänä vuonna.
Helmikuun alussa kauppoihin saapui myyntiin seitsemän Tuottajalle kiitos -lihatuotetta. Tuottajan lisätuki on sisällytetty tuotteen hintaan ja se on noin viisi prosenttia tuotteen hinnasta.
Maaliskuun loppuun mennessä näiden tuotteiden myynnistä kertyy tuottajille tilitettäväksi lähes 50 000 euroa.
Huhtikuun alussa tarjolle tulevat 1,5 litran kevytmaito ja samankokoinen rasvaton maito. Maidoista maksetaan tuottajalle lisätukea kolme senttiä tuotteelta.
"Molemmat Pirkka Tuottajalle kiitos -maidot ovat pakkauskooltaan uusia ja uskomme tuotteiden kiinnostavan erityisesti lapsiperheitä", kertoo tavarakaupasta vastaava johtaja Ari Akseli Keskolta.
Hän arvioi, että maitoja saatetaan myydä vuoden aikana noin 10 miljoonaa litraa, jolloin ne tuottaisivat lisätukea 200 000 euroa,
Akseli toteaa, että maitotölkki on yksi Suomen suurimpia medioita. "Uutuusmaitojen myötä uskomme Tuottajalle kiitos -toimintamallin tulevan yhä tutummaksi suomalaisille kuluttajille."
Hän vakuuttaa, ettei meneillään oleva kampanja ole kertaluonteinen vaan kyse on pysyvämmästä vastuullisesta toimintatavasta.
Tuottajalle kiitos -toimintamalli aloitettiin vuoden 2015 lopulla possukorttikampanjalla. Sen kautta tuottajille tilitettiin vuoden alussa 100 000 euroa.
K-ryhmä tilittää lisätuen tavarantoimittajille ja varmistaa yhdessä MTK:n kanssa sen oikeudenmukaisen jaon edelleen tuottajille.
Tuottajalle kiitos -tuotesarjan laajentamista uusiin tuotteisiin selvitetään.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
