Menestyvä maaseutuyritys tarvitsee hyvät korvat
”Asiakkaiden tarpeita on kuunneltava herkällä korvalla”, neuvoo Sitran Maamerkit-ohjelman johtaja Eeva Hellström.Maaseutuun kohdistuu uudenlaista kysyntää joka tulee tunnistaa ja johon pitäisi olla valmiuksia vastata, Suomen itsenäisyyden juhlarahaston (Sitran) Maamerkit-ohjelman johtaja Eeva Hellström sanoo.
Maaseudun näkymät ovat optimistiset, mutta asiakaslähtöisyydessä olisi rutkasti parannettavaa.
”Asiakaslähtöisyyttä ei ole omaksuttu riittävästi. Se on iso asennekysymys”, Hellström totesi Kymenlaakson Maaseutufoorumissa Kouvolassa keskiviikkona.
Hänen mukaansa yrittäjien ja asiakkaiden välillä on kuilu. Yrittäjistä 80 prosenttia kokee tarjoavansa ylivertaisia asiakaskokemuksia, mutta vain kahdeksan prosenttia asiakkaista kokee niin.
”Asiakas ja palvelun tarjoaja on saatettava yhteen, jotta kuilu saadaan tukittua. Unohda innovointi, keskity asiakaslähtöiseen arvonluontiin”, Hellström kehotti.
Pieniä yrityksiä hän kannusti verkostoitumaan rohkeasti ja luomaan yhteisiä palvelupaketteja, joiden suunnitteluun myös asiakkaat voivat osallistua.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

