Kiitosta tuottajalle
K-kaupan kampanja ”Tuottajalle kiitos” on ideana loistava, mutta todellisuudessa maataloustuottajille maksettava korvaus heidän kotimaisesta huippulaadusta on naurettava.
Kaupan taidot hyödyntää tuottajien vuosikymmenissä luotua puhtaan kotimaisen laadukkaan ruuan myyntiarvoa ovat taidokkaasti naamioitu mielikuvaan tuottajien tukemisesta.
Jos maidon lisämaksu kaupalta tuottajille on 200 000 euroa vuositasolla ja se jaetaan maitotilojen kesken, summa yhdelle tuottajalle on naurettava.
Kuitenkin K-kauppa saa imagon turvallisen suomalaisen ravinnon tukemisesta, pikkurahalla. Tuottajien pitäisi nyt yhteistuumin neuvotella K-ryhmän kanssa parempi sopimus tai ainakin kilpailuttaa kyseinen innovaatio S-ryhmän kanssa. Tuottajahinnoin myytävä tuote voisi avata ostajien silmät, miten kauppa kohtelee tuottajaa.
Mitään hävittävää ei nyt ole suomalaisella ruokatuotannolla. Suomi tarvitsee kaikki maatilat, jos jatkossakin aiomme syödä puhdasta ruokaa.
Maanviljelijä, älä myy nahkaasi liian halvalla tai se voi päätyä nahkurin orsille.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
