MTK: Kampanja onnistui, 38 prosenttia aikoo lisätä kotimaisen lihan ostoja
MTK kertoo Syö hyvää Suomesta -kampanjan vahvistaneen varsinkin 18–40 -vuotiaiden kaupunkilaisnaisten tietoisuutta ja muistijälkeä kotimaisen lihan vastuullisuudesta, ekologisuudesta ja ravitsemuksellisuudesta.
MTK:n Syö hyvää Suomesta -kampanjaa tähditti sosiaalisen median vaikuttaja Natalia Salmela. Kuva: Kuvakaappaus kampanjan Youtube-videoltaMTK jatkoi vuoden 2020 lopulla kesällä aloitettua Syö hyvää Suomesta -digikampanjaa.
Kampanja tarjosi sosiaalisessa mediassa ja MTV:n Netti-TV:ssä mainoksia, joissa esiintyivät suomalaiset lihantuottajat ja sosiaalisen median vaikuttaja Natalia Salmela.
Loppuvuoden kampanjassa uusiksi kanaviksi otettiin Instagram Stories ja Ruudun verkkotelevisio.
Kampanjan aineistoja näki yli 600 000 kohderyhmään kuulunutta henkilöä yhteensä 5,5 miljoonaa kertaa. Videoita katsottiin loppuun asti lähes 700 000 kertaa, ja kampanjan kotisivuilla vierailtiin yli 11 000 kertaa.
Kyselytutkimuksen mukaan kolme neljäsosaa vastanneista koki saaneensa materiaaleista uutta tietoa suomalaisesta lihatuotannosta. 38 prosenttia uskoo ostavansa kotimaista lihaa entistä useammin.
MTK:n mukaan kampanja nosti myös positiivista mielikuvaa järjestöstä.
MTK aikoo jatkaa digimarkkinointia seuraavaksi kampanjalla, joka keskittyy tuotantoeläinten hyvinvointiin.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
