Ruotsin keskusjärjestö tuo esiin raviurheilun eri toimijoita PR-kampanjalla
Työstään ja harrastuksestaan kertovat jutuissa ja videoilla niin ammattilaiset kuin harrastajatkin.
Svensk Travsportin Vi är Sporten -kampanjalla halutaan tuoda monipuolisesti esiin erilaisia ihmisiä raviurheilun parissa. Kuva: Kuvakaappaus kampanjan kotisivultaRuotsin raviurheilun keskusjärjestö Svensk Travsport (ST) lanseerasi viime viikolla Vi är Sporten -kampanjan. Kampanjan tarkoituksena on kertoa raviurheilun eri toimijoista.
Idea kampanjaan tuli vuonna 2020 tehdyn laajan kyselytutkimuksen perusteella. Tutkimuksessa haastateltiin raviurheilun eri sektoreiden toimijoita. Suurin osa vastaajista toivoi raviurheilun myönteisten arvojen parempaa esilletuomista. Ilon, yhteisöllisyyden, hevosen läheisyyden sekä urheilun korostamisen ennen pelaamista.
Vi är Sporten -kampanja polkaistiin käyntiin yhdeksällä filmillä ja lukuisilla nettijutuilla. Hevosenhoitajat, kasvattajat, omistajat, ratamestarit, valmentajat, ohjastajat, montératsastajat, ravien toimihenkilöt ja ravikoulujen henkilökunta ovat päässeet kertomaan ajatuksiaan hevosista ja raviurheilusta.
ST:n toimitusjohtaja Maria Croonin mukaan kampanjan tarkoituksena on nostaa esiin kattavasti eri raviurheilun toimijoita. He panostavat suuren osan ajastaan raviurheiluun ja hevosiin.
”Haluamme tuoda esiin koko lajin hienouden. Raviurheilu on niin paljon muuta kuin pelkkää pelaamiseen liittyviä asioita. Raviurheilu vaikuttaa ihmisten elämään Jägersrosta Bodeniin.”
Vi är Sporten -kampanjalla on omat nettisivunsa. Sinne tullaan ST:n tiedotteen mukaan lisäämään säännöllisesti uusia haastatteluja. Tavoitteena on esitellä ruotsalaisen raviurheilun harrastajia mahdollisimman kattavasti. Vi är Sporten-kampanja on myös oma Instagram tili @viarsporten.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat


