Siirry pääsisältöönSiirry hakuun
Siirry sivupalkkiinSiirry alaosaan

Vaalimainonta on nyt kesyä ja kilttiä mutta ennen oli toisin – tutkija listaa 3 mainosta, jotka floppasivat: ”Huumori on erittäin vaikeaa”

Vaalimainosten visuaaliset aiheet ovat olleet melko samanlaisia jo yli sata vuotta. Poliittisen kuvan perinne luotiin Suomessa sortokaudella.
1. Isänmaallisen kansanliikkeen mainosten tekstit jyrkkenivät 1930-luvun lopulla. (lähde: Työväen arkisto) 2. Fasismi murskaksi: Suomen Kansan Demokraattinen Liitto kampanjoi 1945 vaaleissa rikotulla hakaristillä viittauksena sotavelkoihin. (Kansan arkisto) 3. Maalaisliiton vaalijulisteessa 1951 osoitetaan vastustajat mahdollisimman selkeästi ja Maalaisliitto esiintyy pelastajana. (Keskustan ja maaseudun arkisto)