Heinon tukun nimi muuttuu Valio Aimoksi – ”Tuotteiden lisäksi jaamme ammattikeittiöille osaamistamme"
Korona on aiheuttanut ravintola-alalle suuria haasteita ja epävarmuutta. Valio Aimon todetaan haluavan tukea ammattikeittiöiden vaihtelevaa arkea perinteistä tukkutoimijaa monipuolisemmin.
Valio Aimo -tukku haluaa tarjota tuotteiden lisäksi osaamista ammattikeittiöille esimerkiksi toiveiden mukaan esivalmisteltujen raaka-aineiden muodossa. Aimo-nimi liityy myös Heinon tukun taustaan. Kuva: Koski Syväri Osmo PuunperäHeinon Tukku on saanut uuden nimen.
Suomalainen tukkutoimija on nyt nimeltään Valio Aimo.
Nimen taustalla on uusi omistaja Valio, joka osti Heinon tukun kesällä 2021.
Valio Aimo -tukku palvelee ravintoloita, hotelleja, catering- ja pitopalveluja, leipomoita sekä julkishallinnon ja teollisuuden asiakkaita ympäri Suomen. Myös pääkaupunkiseudulla sijaitsevat pikatukut toimivat jatkossa nimellä Valio Aimo.
Heinon Tukun yhdistyminen Valioon on sujunut hyvin, tiedotteessa todetaan.
”Haluamme olla paras kumppani hyvän ruoan ammattilaisille ja auttaa suomalaisia ruoka-alan yrityksiä menestymään. Ammattikeittiöissä on osaamista, intohimoa ja sitkeyttä. Uskomme, että koronan jälkeen ala elpyy nopeasti", Valio Aimo tukun liiketoimintajohtaja Tuomas Sorri kertoo tiedotteessa.
"Ulkona syöminen ja noutoruokailun lisääntyminen on trendi, jossa Suomi tulee vielä perässä moniin maihin verrattuna. Esimerkiksi Yhdysvalloissa 51 prosenttia ja Ruotsissa 38 prosenttia aterioista kokattiin ennen pandemiaa muualla kuin kotikeittiössä. Suomessa vastaava luku oli 28 prosenttia "
Korona on aiheuttanut ravintola-alalle suuria haasteita ja epävarmuutta. Valio Aimon todetaan haluavan tukea ammattikeittiöiden vaihtelevaa arkea perinteistä tukkutoimijaa monipuolisemmin.
”Tuotteiden lisäksi jaamme ammattikeittiöille osaamistamme: helpotamme arkea esimerkiksi toimittamalla toiveiden mukaan esivalmisteltuja raaka-aineita. Lisäksi keittiömestaritiimimme auttaa kehittämään asiakkaan prosesseja ja ideoi uusia tuotteita, reseptiikkaa ja käyttövinkkejä”, Sorri kertoo.
Valio Aimo -tukun taustalla on yli 100 vuotta kokemusta tukkutoiminnasta. 1950-luvulta asti toiminut Valio Koekeittiö puolestaan on erikoistunut ruokatrendeihin ja suomalaisen keittiön perinteisiin.
Aimo-nimi liittyy myös Heinon tukun taustaan.
”Halusimme, että uudessa nimessä olisi jotain tuttua ja jotain uutta. Hauska osa nimen tarinaa on, että Aimo on tunnettu Heinon Tukun omana tuotemerkkinä ja säilyy nyt mukana uudessa yhteisessä tukussa”, Sorri sanoo.
Lue lisää:
Valio ostaa Heinon Tukun – "Haluamme olla mukana uudessa kehitystrendissä"
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

