Tinderlihakampanja jatkaa elämäänsä tuotteina: Tarjolla muun muassa autotarroja ja t-paitoja
Teuvalainen lihatila ei luovu hyvän maun vastaiseksi tuomitusta mainoslauseestaan.
Teuvalainen Laidun Hereford -lihatila julkaisi Facebookissa uuden version mainoslauseestaan. Kuva: KuvakaappausMainonnan eettiseltä neuvostolta huomautuksen saanut Laidun Hereford -lihatila ei luovu kuuluisaksi käyneestä mainoslauseestaan "Parempaa lihaa kuin Tinderissä". Teuvalaistila myy verkkokaupassaan muun muassa Tinder-lauseella varustettuja autotarroja, t-paitoja, pipoja ja mukeja.
"Autotarrat, t-paidat ja muut on teetetty yleisön pyynnöstä", kertoo eteläpohjalaisen tilan isäntä Jussi Harju.
Hän kertoo, että neuvoston päätös pysäytti tilalliset pohtimaan, voiko mainoslausetta enää käyttää. Neuvosto totesi lauseen viittaavan naisiin ja loukkaavan tasa-arvoa.
"Kyllä sitä tietysti hetki mietittiin. Maaseudun ihmiset ovat nöyriä ja virkavaltaa pelkääviä."
Harju hämmästyi siitä, kuinka valtavan huomion neuvoston päätös on herättänyt sosiaalisessa ja perinteisessä mediassa. Jos moni asiaa sivusta seurannut on äimistynyt tuomiosta, niin ihmetyksellä sitä luettiin Teuvallakin.
"Oikein rupesi keittämään, kun nykyaikana kirjoitetaan tällaisia papereita. Arkitodellisuus näyttää olevan aika kaukana päätöksentekijöiden arjesta."
Mainonnan eettinen neuvosto: "Parempaa lihaa kuin Tinderissä" viittaa naisiin ja on loukkaava mainos
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
