Meiran kaikki työntekijät Suomessa muutosneuvotteluihin – yhtiön mukaan kahvista on tullut entistä enemmän kampanjatuote
Kahvin tavallinen hyllymyynti on vähäisempää kuin kampanjamyynti.Paahtimoyhtiö Meira aloittaa muutosneuvottelut mahdollisista lomautuksista. Tiistaina alkavien neuvottelujen piirissä on yhtiön koko henkilöstö Suomessa eli noin 180 työntekijää.
Mahdolliset lomautukset kestäisivät arviolta 1–2 viikkoa. Muutosneuvotteluilla ei tavoitella henkilöstövähennyksiä.
Meiralta kerrotaan, että muutosneuvottelujen taustalla ovat tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Yhtiön mukaan loppuvuoden näkymä on myynnin osalta epävarma.
Meiran toimitusjohtaja Raimo Sinisalo kertoo, että myynnin ennustaminen on muuttunut aiempaa vaikeammaksi, koska kampanjamyynnin osuus vähittäiskaupan kahvista on kasvanut.
”Toki se on aina ollut kampanjatuote, mutta nyt entistä enemmän”, Sinisalo sanoo STT:lle.
Sinisalon mukaan kahvin tavallinen hyllymyynti on vähäisempää kuin kampanjamyynti. Hän sanoo, että kampanjoista sovitaan varsin myöhään.
”Kun näkymä selkeytyy, voi olla, että säästytään kokonaan lomautuksilta.”
Meira on osa italialaista Massimo Zanetti Beverage -konsernia. Meiran kahvibrändeihin kuuluvat muun muassa Saludo ja Kulta Katriina. Kahvin osuus Meiran liiketoiminnasta on noin 80 prosenttia.
Muutosneuvotteluista uutisoi aiemmin Iltalehti.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

