
Stihl avasi vierailukohteen pääkonttorinsa kupeeseen: Sadan miljoonan euron elämyskeskus
Keskus valottaa sekä yhtiön historiaa että metsän merkitystä ja mahdollisuuksia.
Stihlin elämyskeskus on yhtiön kaikkien aikojen kallein rakennusinvestointi. Kuva: Thomas NiedermuellerStihl on laajentanut pääkonttorikeskittymäänsä Saksan Waiblingenissa. Paikalle avattiin syyskuun lopussa Stihl Brand World -elämyskeskus, joka esittelee yhtiön lähes satavuotista historiaa sekä jakaa metsään liittyvää osaamista.
”On jännittävää nähdä, miten paljon tekniikkaa ja asiantuntemusta tuotteiden takana on. Uusi Stihl Brand World on arvokas metsään ja metsänhoitoon keskittyvä osaamisalusta”, yhtiön kotiosavaltion Baden-Württembergin pääministeri Winfried Kretschmann totesi avajaisissa.
Osavaltion pääministeri Winfried Kretschmann avasi elämyskeskuksen asiaankuuluvin menoin. Kuva: Thomas NiedermuellerYhtiö investoi näyttelytilaansa yli sata miljoonaa euroa, ja se on ylivoimaisesti kallein rakennushanke yhtiön historiassa.
”Elämyskeskus tarjoaa vierailijoille mahdollisuuden tutustua yhtiöön, filosofiaamme ja historiaamme interaktiivisesti”, yhtiön neuvonantajaryhmän puheenjohtaja Nikolas Stihl kertoo tiedotteessa.
Rems-joen äärellä sijaitsevassa kolmikerroksisessa rakennuksessa on tilaa runsaat 1 500 neliötä. Keskus valottaa paitsi yhtiön kehitystä, myös metsää, sen merkitystä ja mahdollisuuksia. Metsäosion suunnittelussa tehtiin yhteistyötä tutkimuksen ja metsänhoidon asiantuntijoiden kanssa.
Toinen tärkeä osa elämyskeskusta on perheyhtiön historian esitteleminen aina justeerisahoista viimeisimpään tekniikkaan. Andreas Stihl perusti yrityksen vuonna 1926.
Artikkelin aiheetMetsäpalvelu
Miltä metsäsi näyttää euroissa? Katso puun hinta alueittain ja hintojen kehitys koko Suomessa.

- Osaston luetuimmat




