UPM laajentaa metsänhoitotöitä myyvää franchisingketjuaan maanlaajuiseksi – rekrytoi 10 yrittäjää
Metsänhoitotöiden myyntiin ja toteuttamiseen keskittyvä UPM:n franchisingketju laajenee.
Metsäyhtiö UPM järjestää yrittäjyydestä kiinnostuneille infotilaisuuksia syksyllä. Kuva: Jarkko SirkiaMetsäyhtiö UPM käynnisti alkuvuodesta 2018 franchisingyrittäjäketjun pilottihankkeen, jolla vauhditettaisiin metsänhoitopalveluiden myyntiä kotimaassa. Nyt UPM laajentaa ketjun toimintaa koko UPM Puunhankinnan ja metsätalouden toimialueelle.
"Aloitamme tänään UPM:n franchisingyrittäjien rekrytointikampanjan. Tavoitteena on maanlaajuisesti toimiva franchisingketju vuoden 2019 alusta lähtien. UPM Puunhankinta ja metsätalous -brändin alla toimivalla ketjulla tarjoamme laadukkaita metsänhoitopalveluita kaikille metsänomistajille", kertoo UPM Puunhankinnan ja metsätalouden johtaja Sauli Brander. Franchisingketjun pilottiyrittäjänä toiminut Hämeen Metsätyö Oy jatkaa mukana ketjussa.
"Tällä hetkellä pääosa metsänhoitoyrityksistä toimii lähinnä omistajansa työpanoksen varassa. Haluamme kehittää metsänhoitoalan yritystoimintaa ja toiminnan laatua sekä kasvattaa metsänhoitoyritysten kokoa. Pilotti on osoittanut, että franchising hyödyttää sekä metsänhoitopalvelua hankkivaa asiakasta, yrittäjää että UPM:ää", franchisingliiketoiminnan johtaja Jorma Saarimaa kertoo.
Franchising-yrittämisessä yrittäjä hoitaa yritystoimintaa valmiilla liiketoimintamallilla tunnetun brändin alaisena ja maksaa tälle myös osan tuotosta.
UPM johtaa ketjun toimintaa ja tukee franchisingyrityksiä muun muassa markkinointitoimenpiteillä sekä tarjoamalla koulutusta ja tarvittavia suunnittelu- ja seurantajärjestelmiä.
"Asiakkaat voivat luottaa, että UPM Puunhankinta ja metsätalous -brändin alla toimiva yritys tarjoaa aina laadukkaimman palvelun. Ketjun yrityksillä on loistava mahdollisuus kasvattaa liiketoimintaansa ja auttaa asiakkaita kasvattamaan metsäomaisuutensa tuottoa", Saarimaa kertoo toiminnan eduista.
Valtakunnan metsien inventoinnin mukaan suomalaisissa metsissä on taimikonhoitotarpeita noin 800 000 hehtaarin alueella, ja niiden markkina-arvo on noin 400 miljoonaa euroa. Metsien kasvun ja kunnon näkökulmasta UPM haluaa korostaa metsänhoitotöiden oikea-aikaista ja asianmukaista toteutusta.
UPM Puunhankinta ja metsätalous hakee ketjuun noin 10 yrittäjää toimialueelleen. Kunkin franchisingyrityksen liikevaihtotavoite on 1,5-3 miljoonaa euroa.
Artikkelin aiheetMetsäpalvelu
Miltä metsäsi näyttää euroissa? Katso puun hinta alueittain ja hintojen kehitys koko Suomessa.

- Osaston luetuimmat
