Hesburger heräsi viimein
Paine asiakkailta vaihtoi Saksan possun kotimaiseen.Hampurilaisketju Hesburger korosti takavuosina markkinoinnissaan kotimaisuutta. Viime kesänä tälle pitkään rakennetulle mielikuvalle kävi köpelösti, kun Maaseudun Tulevaisuus vertaili pikaruokaketjujen raaka-ainehankintoja – Hese tekikin ateriansa pääosin tuontitarpeista.
Suomen taloudelliseen tilanteeseen ketjun hankintapolitiikka sopi huonosti. Uutisia seurasi paine asiakkailta sekä sosiaalisessa mediassa. Perjantaina Hesburger kertoi vaihtavansa Saksan possun suomalaiseen (MT:n verkkolehti 25.9.). Päätös on viisas, ja siitä kannattaa muidenkin ottaa oppia. Yritysten kannalta voi olla mukavampi herätä ennen kuin on pakko.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

