Lidlin myynti kasvoi 25 prosenttia
Saksalainen päivittäistavaraketju Lidl tekee Suomessa vahvaa tulosta. Yhtiön Suomen-myymälöiden liikevaihto kasvoi helmikuun lopussa päättyneen tilivuoden aikana melkein 25 prosenttia lähes 1,2 miljardiin euroon.
Lidlin tulos ennen veroja parani myös roimasti. Se nousi lähes 80 miljoonaan euroon, kun se vuotta aiemmin oli 56,5 miljoonaa euroa.
Yhtiö julkisti tulostietojaan maanantaina.
Lidlillä on Suomessa nyt yhteensä 142 myymälää, ja laajentumista aiotaan jatkaa. Lidl kertoi myös, että maksoi viime tilikaudelta Suomeen veroja lähes 14 miljoonaa euroa.
Lidl Suomi kuuluu saksalaiseen Lidl-konserniin. Yhtiöllä on Suomessa yli 4 200 työntekijää. Ensimmäisen liikkeensä Suomeen Lidl avasi vuonna 2002.
Kaupan markkinaosuutta mittaava Nielsen on arvioinut Lidlin päivittäistavarakaupan markkinaosuudeksi viime vuonna 6,6 prosenttia. Lidl itse on ilmoittanut osuudekseen 8,1 prosenttia.
MT–STT
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
