Volvolla tekeillä historiallinen uutuus
Kiinalaisomistuksessa vuodesta 2010 toiminut Volvon henkilöautoteollisuus on lanseeraamassa hulppeaksi luksusautoksi määriteltyä XC90:ä. Volvo Car Groupin pääjohtaja Håkan Samuelsson lupailee, että malli aloittaa uuden Volvo-aikakauden.Ruotsalaisyritykset ovat brändäyksen mestareita. Volvo ei tee siinä poikkeusta. Uuden XC90:n lanseeraus on siitä malliesimerkki.
Volvo on luonut auton ympärille kuhinaa jo pitkään. Ensin Volvo toi näytille moottorit, joita se kehui ylivertaisiksi. Seuraavaksi mediakohu saatiin aikaiseksi auton uudesta alustasta ja korista.
Kolmas vyörytys alkaa kun auto saadaan siihen kuntoon, että toimittajat pääsevät sitä testaamaan. Nelosvaiheessa auto lanseerataan yleisölle. Siitä on jo saatu esimakua: innokkaimmat volvomiehet pääsevät varaamaan numeroidun erikoiserän autoja netistä.
”Tämä on yksi historian tärkeimmistä autoista yhtiöllemme. Emme lanseeraa vain uutta autoa vaan koko brändimme uudelleen. Tämä aloittaa uuden Volvo-aikakauden”, hehkuttaa Volvo Car Groupin pääjohtaja Håkan Samuelsson .
Uutuuden merkitys korostuu, sillä Volvo on maailman mittakaavassa pieni autonvalmistaja. Sen tuotantoennätys on noin 460 000 autoa. Tavoitteena on tuplata tuotanto 800 000 autoon, mutta siltä osin aikataulu on joustava.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

