S-ryhmä: ”MTK:n tulkinta on väärä”
S-ryhmällä ei ole mitään sitä vastaan, että halpuuttamista esitetään Kilpailu- ja kuluttajavirastolle tutkittavaksi.
Marketkaupan johtaja Jukka Ojapelto kertoo, että virasto on tuttu paikka entuudestaan ja S-ryhmä on määräävän markkina-aseman takia kotiläksynsä tehnyt.
”Käymme kilpailuvirastossa ihan oma-aloitteisestikin kertomassa asioista, kun teemme muutoksia.”
Ojapelto ei sen sijaan ymmärrä MTK:n puheenjohtajan Juha Marttilan tulkintaa siitä, että halpuuttaminen olisi keino raivata hyllytilaa ja kahmia myyntiä vahvoilta brändituotteilta kaupan omille tuotemerkeille. Asia on hänestä päinvastoin.
Ojapelto korostaa, että S-ryhmän tuotevalikoiman kotimaisuusaste nousee koko ajan. Esimerkiksi kotimaisten juustojen osuus oli ennen Venäjä-boikottia 51 prosenttia, nyt on noustu yli 60:een.
”Ymmärrämme kyllä, että isoa pitää lyödä, ei sen puoleen, mutta MTK:n tulkinta on mielestämme mielenkiintoinen mutta väärä.”
Riitta Ryynänen
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
