POP Vakuutusaloitti verkkokaupan
POP Vakuutus aloitti viime viikon torstaina virallisesti vahinkovakuutusten verkkokaupan. Myyntiin tulee vahinkovakuutuksia henkilöasiakkaille.
Toimitusjohtaja Pasi Puntari lupaa kattavaa vakuutusturvaa henkilöasiakkaille. Yhtiö toimii verkossa, mikä mahdollistaa edulliset hinnat.
”Näemme sähköisessä kanavassa valtavan potentiaalin parantaa asiakaspalvelua”, Puntari hehkuttaa.
Henkilöasiakkaille myydään vakuutuksia ainakin koteihin ja veneisiin sekä matkoille ja tapaturmien varalta. Maatilojen tai yritysten vakuutuksia yhtiö ei kauppaa.
Puntari pitää mahdollisena, että POP Vakuutus kehittää jossain vaiheessa metsävakuutuksen. Vakuutustuotteena se on kyllin yksinkertainen.
POP Vakuutus ei tee etujärjestelmiä eikä jaa keskittämisetuja. Puntarin mielestä ne ovat monimutkaisia ja sekoittavat vakuutusten hinnoittelua. ”Pyrimme selkeyteen.”
Tulokas kuuluu POP Pankkien ryhmään. Omistajapankeilla on yli 300 000 asiakasta, joihin tulokasyhtiö alussa kohdistaa markkinointiaan.
POP Pankkien konttoreissa ei myydä vakuutuksia. Konttorit varustetaan asiakaspäätteillä, joilla voi hoitaa vakuutusasiointia. Puhelimitse saa käyttäjätukea.
Oman vahinkovakuutusyhtiön perustamisesta POP Pankit päättivät runsas puolitoista vuotta sitten. Markkinoille aiottiin nyt alkusyksystä.
”Konsepteja on hiottu ja järjestelmien toimivuutta varmistettu”, Puntari selittää pientä viivettä.
Säästöpankeille POP Vakuutus tekee ensi vuodeksi omat vakuutustuotteet, kun sen Lähivakuutus-yhteistyö loppuu. Sopimus tehtiin kuukausi sitten.
JUHANI VIITALA
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
