S-ryhmää kiitellään hienosta päätöksestä: halpuuttaminen sai viestintäpalkinnon
S-ryhmän päätös alentaa ruuan hintaa, Finlayson, Pekka Sauri ja Koko Hubara palkittiin vuoden 2015 mahdollisuuspalkinnoilla."Halpuuttaminen oli ohittamaton liiketoiminnallinen päätös ja viestinnän teko, jossa mahdollisuuteen tartuttiin kaksin käsin. Huomio haettiin taitavasti ja keskustelunavaus kaupan hinnoittelusta otettiin omaan haltuun", hehkuttaa viestintäyhtiö Ellun Kanojen kokoama mahdollisuusviestinnän palkintoraati.
Lisäksi Finlaysonin päätös boikotoida tavaratalo Kärkkäistä palkittiin vuoden vastuullisuusmahdollisuutena. Helsingin apulaiskaupunginjohtaja Pekka Sauri voitti mahdollisuusjohtajan palkinnon ja Ruskeat tytöt -blogin kirjoittaja Koko Hubara Kultamuna-yleisöäänestyksen.
S-ryhmän vähittäiskaupan kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu kertoo, että tässä ajassa menestyy viestintä, joka pohjautuu todelliseen tekemiseen. "Takana pitää olla sellaista, joka tuntuu, on havaittavissa, koettavissa ja jolla on merkitystä tavalliselle suomalaiselle."
Lue myös
Halpuutetun viljelijän aika lähteä Helsinkiin
SOK:n Taavi Heikkilä traktorimarssista: Myötätuntomme on tuottajien puolella
Ostatko halpaa ruokaa vai sellaista, josta tuottajallekin jää enemmän?
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

