Koiran leluihin voi kuluttaa loputtomasti rahaa, vaikkei koira sitä tajua
Erilaisilla lemmikituotteilla vedotaan meidän kuluttajien tarpeisiin ja mainonnalla luodaan tarve ostaa niitä omalle karvapallolle.
Lemmikeille myydään nykyän erilaisia asusteita. Kuvassa sovituksessa viilennyskauluri. Kuva: Carolina HusuOstin koiralleni alkukesästä viilennysmaton. Olin Tokmannin lemmikkiosastolla yhtäkkiä varma, että jos en nyt osta viilennysmattoa, lämpöhalvaus ja kuolema on taattu.
Vaikka kyseinen eläin on ihan hyvin selvinnyt jo kahdeksan vuotta ilman erikoismattoja.
Kotona pyörittelin mattoa ja mietin, että onko ihmiskunta mennyt liian pitkälle. Eikö lemmikkiä saa enää viilennettyä ilman asiaan erikseen suunniteltua mattoa tai takkia?
Onko tällaisille oikeasti tarvetta, jos koirat ovat selvinneet tuhansia vuosia ilman keinotekoisia viilentimiä ja Kreetalla katukoirat selviävät edelleen?
Vesimelonikuvioisilla viilennysmatoilla ja hauskan muotoisilla kylmäleluilla vedotaan meidän kuluttajien tarpeisiin, ja yhtäkkiä uusi vekotin tuntuukin maailman tärkeimmältä.
Toisaalta ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan se, joka maksaa. Vaikka sitten luonnonvarojen kustannuksella ja turhaa tavaraa kaappeihin keräten.
Ehkä yritämme myös satsaamisella erilaisiin lemmikitarvikkeisiin viestiä koiralle/kissalle/marsulle, että se on rakas ja tärkeä.
Vaikka eihän koira oikeasti ymmärrä rahan laittamista kalliisiin leluihin kiintymyksen osoitukseksi. Enemmän se nauttii, kun saa kiehänätä sohvalla vieressä tai pääsee ulos leikkimään.
Kotiin tuotu viilennysmatto ei ole ainakaan toistaiseksi osoittautunut erityisen hyväksi ostokseksi. Koira kun tosiasiassa nukkuu lähinnä viilennysmaton vieressä.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat



