Laajakaistasta valitetaan usein
Kiinteät ja liikkuvat laajakaistapalvelut aiheuttivat viime vuonna harmia joka kolmannelle käyttäjälle, ilmenee asiakastyytyväisyyttä mittaavasta EPSI Rating-tutkimuksesta. Lähes 30 prosenttia kuluttajista oli valittanut saamastaan palvelusta.
Monella olisi ollut mielestään syytä valittaa, mutta ei saanut tehtyä valitusta. Tämä koski erityisesti liikkuvia laajakaistoja. Yli 14 prosentilla vastanneista olisi omasta mielestään ollut motkottamisen aihetta, mutta ei tehnyt sitä.
Seuraavaksi eniten valituksia keräsivät maksulliset televisiokanavat ja kännykkäviestintä.
EPSI Ratingin mukaan valittamisen aihetta löytyy eniten niistä palveluista, joita käytetään eniten. Harvemmin käytetyt palvelut saavat paremmat arvosanat.
Päivittäistavarakauppa saa parhaat arvosanat valitusten käsittelystä ja nopeudesta.
Vähiten moitittavaa löytyi apteekkien ja vakuutusyhtiöiden palvelusta. Kyselyssä haastateltiin 20 000:ta henkilöä Suomessa.
MT-STT
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
