Kerrankin idea, jonka saa varastaa!
Timo Puustinen ja Erkki Puumalainen yrittävät vauhdittaa kotimaista musiikin myyntiä uudella kampanjakonseptilla.
QR-koodi liitetään cd-levyihin ja muihin kampajoissa oleviin tuotteisiin, mistä Timo Puustinen toivoo syntyvän kuluttajia kiinnostava yhdistelmä. Kuva: Petteri KivimäkiEnsimmäinen cd-tallenne, joka yhdistetään QR-koodilla markkinointikampanjoihin, julkaistiin tämän viikon alussa.
Seinäjoen Tangomarkkinoillakin kahtena viime vuonna nähty nurmeslainen Mika Mäkkeli on Timo Puustisen mukaan juuri oikeanlainen muusikko paikallisvetoiseen toimintamalliin. Mäkkelin persoona ja se, että levyn teemana on Kirkan musiikki, sopivat lisäksi aikaan, jossa epävarmuus tulevasta vaivaa monen mieltä.
"Mika Mäkkeli on aina ollut artisti, joka on positiivinen ja aito. Oikein ärsyttää, kun sellaisia hyviä tyyppejä löytyy", Jyskän Varastomyymälän kauppias vertaa vähän vitsaillen.
Alun perin Mäkkelin piti suunnata myymälöihin kiertueelle äitienpäivästä alkaen. Koronaepidemian vuoksi liikekannalle päästään vasta myöhemmin.
Niin Puustinen kuin albumin tuottaneen Poptorin yrittäjä Erkki Puumalainen katsovat, että lisäaika on hyvä käyttää konseptin monistamiseen eri maakuntiin.
”Ei ole koronan jälkeistä elämää, se pitää tehdä”, Puumalainen tuumii edessä olevan taantuman selätyskeinoista ylipäätään.
Puustinen jakaa jo nyt ideaa mielellään eteenpäin.
"Jos keksit hyvän markkinointijutun, niin normaalisti odotat, milloin joku kopioi sen. Vaikka joku varastaa tämän idean, ei ole hätää. Sen saa mielellään monistaa, kun sen toteutus on kaiken lisäksi alhainen kustannuksiltaan."
Lue myös:
Levyarvio: Kirkaa kirkkaasti ammattitaidoilla
Musiikista yritetään vetotuotetta paikalliskaupalle – "Tässäkö uusi jonotettava ämpäri?"
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

