Raision Elovena-tytön puku menee uusiksi – ulkomaille tähtäävä yhtiö vaihtaa kansallispuvun tummansiniseen mekkoon
Raision markkinointijohtajan mukaan Elovena on ylpeästi suomalainen brändi.Elintarvikeyhtiö Raisio on päättänyt laittaa Elovena-brändinsä uusiksi tämän vuoden aikana. Osana muutosta perinteinen 95-vuotias Elovena-tyttö joutuu luopumaan kansallispuvustaan. Kansallispuku vaihdetaan tavalliseen, tummansiniseen mekkoon.
Brändiuudistuksen taustalla on Raision mukaan sen tavoite kasvattaa kansainvälistä kauraliiketoimintaansa. Uusi Elovena on yhtiön mukaan ajassa elävä, rohkeasti suomalainen brändi.
Elovena-pakkaukset vaihtuvat uuden ilmeen mukaisiksi helmikuusta alkaen.
Raision markkinointijohtaja Mikko Lindqvist kertoo, että brändiuudistusta pohjustettiin kolmella kuluttajatutkimuksella, jotka tehtiin Suomessa ja ulkomailla. Näihin tutkimuksiin osallistui yli 4000 kuluttajaa.
Markkinointijohtajan mukaan kuluttajat antoivat Elovenan uudelle ilmeelle hyvät arviot.
"Kuluttajat kokivat, että Elovena-tyttö sinisessä mekossa viestii vahvasti suomalaisuutta, luotettavuutta, luonnollisuutta ja ajassa elämistä", hän sanoo tiedotteessa.
Joku voisi ihmetellä, miksi Elovena-tytön kansallispuku vaihdettiin tavalliseen, siniseen mekkoon. Hän saattaa samalla ajatella, että Raisio haluaisi tekemällään ratkaisulla peitellä suomalaisuuttaan.
Lindqvist korostaa Maaseudun Tulevaisuudelle, että Elovena on ylpeästi suomalainen brändi.
"Pakkauksen tyylikkään sinivalkoinen maailma, herkulliset tuotekuvat ja tytön sininen mekko viestivät vahvasti suomalaisuudesta ja puhtaasta suomalaisesta ruuasta. Käytämme jatkossakin tuotteissamme suomalaisuuden tunnettuja alkuperämerkkejä", hän kommentoi tekstiviestitse.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

