Lidl lähtee mukaan verkkokauppaan – myy aluksi ravinteita ja superfoodia urheilijoille
Myös joululahjojen myyntiä testataan. "Kyse ei tässä vaiheessa ole kattavasta ruoan tai käyttötavaran verkkokaupasta", toimitusjohtaja Lauri Sipponen sanoo.
Lidl kokeilee verkkokauppaa kuntoilijoille suunnatuilla tuotteilla, mutta se ei korvaa kivijalkakauppoja. Kuva: Venla TirkkonenLidl kertoo avaavansa tänään Suomessa verkkokaupan. Tiedotteen mukaan valikoimaan kuuluu urheilijoille ja kuntoilijoille suunnattuja tuotteita kuten lisäravinteita, superfoodia, pähkinöitä ja vitamiineja. Verkkokaupassa testataan myös muita tuoteryhmiä, kuten joulun lahjatuotteita.
Sportyfeel-verkkokauppa myy samoja tuotteita kuin perinteiset myymälät, mutta valikoima on laajempi ja tuotteita myydään isommissa pakkauksissa.
Toimitusjohtaja Lauri Sipposen mukaan kyseessä on verkkokaupan kokeilu, johon kuuluu erilaisten tuotteiden, palveluiden ja kampanjoiden testaus joulusesongin ja ensi vuoden aikana.
"Kyse ei tässä vaiheessa ole kattavasta ruoan tai käyttötavaran verkkokaupasta", Sipponen sanoo.
Lidl myy Euroopan verkkokaupoissaan muun muassa käyttötavaroita, viinejä ja matkoja.
Suomessa ketju on asennuttanut myymälöihinsä Smartpost-automaatteja, joista voi Sipposen mukaan hakea paketit ja käydä samalla kaupassa.
"Kivijalkaa tarvitaan jatkossakin", Sipponen sanoo tavallisista myymälöistä.
Lue myös aiheeseen liittyvä maksullinen Plus-juttu:
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat

