The Wall Street Journal: Limuja markkinoidaan nyt aidolla sokerilla
Yhdysvaltalaiset kuluttajat janoavat luonnollisia makuja ja lyhyitä raaka-ainelistauksia.
Sokerilla makeutetut limut kiinnostavat nyt valveutuneita kuluttajia kevyttuotteita enemmän. Kuva: Jaana KankaanpääVirvoitusjuomajätti Pepsi on liittynyt tietä viitoittaneiden, pienempien yritysten joukkoon ja alkanut mainostaa tuotteitaan "oikealla sokerilla".
The Wall Street Journal kertoo, että sokerin mainostaminen perustuu sen luonnollisuuteen. Virvoitusjuomien myynti Yhdysvalloissa on laskenut tasaisesti viime vuosien aikana, ja kevytlimujen myynti on vähentynyt kaksinkertaisesti sokerilla makeutettuihin verrattuna.
Wall Street Journalin mukaan yhä useampi on valmis hyväksymään tuotteissaan enemmän rasvaa ja sokeria, kunhan ne ovat luonnollisia. Markkinoille on tullut runsaasti luonnollisia, kuivattuihin hedelmiin tai muihin kasvituotteisiin perustuvia makeutusaineita. Amerikkalaiset kuluttajat haluavat nyt tuotteensa lyhyillä raaka-ainelistauksilla ja ilman e-koodeja.
Ravitsemusterapeutit muistuttavat, että luonnolliset raaka-aineet eivät kuitenkaan tee ruuista välttämättä huomattavasti terveellisempiä. Joissakin sokereissa voi olla enemmän vitamiineja tai hivenaineita. Niitä ei kuitenkaan kannata arvioida niiden ensisijaisena lähteenä, lehden haastattelema ravitsemusasiantuntija muistuttaa.
Asiasta uutisoi ensin Markkinointi&Mainonta.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat
