Lidliltä rohkea kokeilu: Poistaa vegehyllyt
Lidl ripottelee vegetuotteet kuudessa myymälässä muiden tuotteiden joukkoon. Tällä testataan, päätyvätkö vegetuotteet näin helpommin uusien asiakasryhmien ostoskoreihin.
Lidl testaa, löytävätkö uudet asiakasryhmät vegetuotteet muiden tuotteiden joukosta. Kuva: Jarkko SirkiäLidl testaa kymmenen viikon ajan kuudessa myymälässä vegetuotteiden oman hyllyn poistamista. Vegetuotteet sijoitetaan tänä aikana muihin hyllyihin muiden tuotteiden joukkoon.
”Nyt haluamme kokeilla, tavoittavatko kasvipohjaiset tuotteet näin paremmin myös ne kuluttajat, jotka eivät yleensä hakeudu vegehyllylle. Kun tuttujen lihapullien vierestä löytyy samalla tavalla käytettäviä vegepullia ja falafelia, tulee osalla ehkä testattua välillä näitäkin”, valikoiman vastuullisuuspäällikkö Laura Kvissberg kertoo tiedotteessa.
Hyllysijoittelulla voidaan vaikuttaa paljon tuotteiden myyntiin.
”Vastaavaa on kokeiltu Lidleissä esimerkiksi Hollannissa ja Saksassa, ja tulokset ovat olleet siellä ihan lupaavia. On kiinnostavaa nähdä, miten tällainen toimii Suomen markkinassa. Toivomme tietysti, että tällä erilaisella sijoittelulla myös uudet asiakkaat tarttuvat helpommin vegetuotteisiin”, Lidlin ostojohtaja Thomas Heinrichs sanoo.
Kokeilu liittyy Lidlin kestävän ruokavalion ohjelmaan, jossa yhtiö haluaa kannustaa asiakkaita ympäristön ja terveyden kannalta kestävämpiin vaihtoehtoihin. Lidlillä on tavoitteena tuplata kasviproteiinien myynnin osuus 10 prosentista 20 prosenttiin.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat





