Suomalaiset arvioivat sähköyhtiöt – Löytyykö omasi listan kärjestä vai hänniltä?
Parhaan nousun listalla teki viime vuoteen verrattuna Nurmijärven Sähkö.Sähkönmyynnin asiakastyytyväisyys painui pohjalukemiin vuonna 2019. Sieltä se on taas noussut hyvälle tasolle, ja luvut ovat nyt korkeimmat seitsemään vuoteen.
Vihreä Älyenergia nousi viime vuoden hopeasijalta kärkeen eli 80,6 pisteeseen. Yhtiön tulos parani kahdella pisteellä. Herrfors (80,0) mittautti tutkimuksen toiseksi parhaan tuloksen, nostettuaan tyytyväisyyttään 4,8 pistettä. Kolmantena on Seinäjoen Energia (78,7), joka säilytti edellisen tasonsa, raportoi tutkimusorganisaatio Epsi Rating.
Nurmijärven Sähkö (77,4) teki vuoden suurimman yksittäisen nousun: 8,3 pistettä. Helen (73,9) nousi 4,3 pistettä ja Väre (72,0) 3,7 pistettä. Eniten suosiota menetti Turku Energia (69,7) -3,5 pistettä.
Epsi Rating on voittoa tavoittelematon akateeminen organisaatio, jonka omistaa Swedish Institute for Quality (SIQ).
Epsi haastatteli Sähkön vähittäismyynti 2025 -tutkimukseen noin 3 800 Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta henkilöä. Indeksi tuotettiin asteikolla 0–100, jossa 0–60 on tyytymätön, 60–75 on tyytyväinen ja yli 75 erittäin tyytyväinen. Virhemarginaali on yhtiöittäin kolme pistettä suuntaansa.
Artikkelin aiheet- Osaston luetuimmat









